News

19.04.2022

Dowiedz się jak zrobić zakupy

Dowiedz się jak zrobić zakupy

Pierwsze zamówienie? Sprawdź jak działa platforma i jakie daje możliwości.

Witamy na platformie B2B Croco Group.

Jeśli otrzymałeś już dane dostępowe lub Twoje konto zostało już zweryfikowane i zatwierdzone, możesz dokonać pierwszych zakupów w naszej hurtowni.

Zakupy są możliwe tylko po dokonaniu rejestracji lub otrzymaniu danych dostępowych, platforma B2B w wersji bez logowania jest funkcjonalnie ograniczona i umożliwia tylko przeglądanie dostępnego asortymentu bez widocznych cen.


W celu złożenia zamówienia należy:

  1. Zalogować się do platformy (logowanie dostępne w prawym górnym rogu platformy). 
  2. Wprowadź login i hasło otrzymane drogą mailową.

Po zalogowaniu po prawej stronie zobaczysz dodatkowe menu:

  1. Start – powrót do strony głównej platformy
  2. Zamówienie – to miejsce, w którym sprawdzisz wszystkie złożone zamówienia za pomocą platformy B2B Croco Group
  3. Faktury – tu będą dostępne wszystkie faktury oraz faktury proformy wystawione dla zamówień
  4. Ulubione – to lista ulubionych produktów
  5. Regulamin – zbiór zasad dotyczących zakupów w platformie
  6. Reklamacje – miejsce na złożenie reklamacji dotyczące składanych zamówień oraz produktów

W celu dokonania zmiany hasła przejdź w prawym górnym rogu do zakładki „Moje dane”. W przypadku utraty hasła skontaktuj się z Croco Group w celu ustalenia nowego.

Wyszukanie produktu, budowanie koszyka

Cały dostępny asortyment został podzielony na kategorie, które są dostępne w formie menu bocznego po lewej stronie platformy. Wybór interesującej kategorii zawęzi katalog produktów do danej kategorii. Produkty możesz wyszukać korzystając z wyszukiwarki dostępnej w górnej części strony. W wyszukiwarce zastosowano autopodpowiedzi, po wpisaniu jednego znaku wyświetli się lista produktów zawierających ten znak. Dodatkowe znaki (litery) doprecyzują listę wyszukanych produktów.

Lista produktów jest dostępna w dwóch formach, w formie listy oraz kafelków. Ponadto możesz wyłączyć widoczność zdjęć. Funkcje te są dostępne nad listą produktów.

Parametry produktu:

Produkt zawiera następujące parametry:

  • Tytuł produktu oraz zdjęcie (jeśli dodane).
  • EAN - numer EAN
  • Cena – w platformie są podane ceny netto.
  • Skierowanie kursora na produkt przedstawi Informację o orientacyjnej dostępności ilości sztuk produktów.
  • Ustawienie ilości produktów przed dodaniem do koszyka (możliwość zmiany za pomocą + , - lub wpisanie wartości cyfrowo).
  • Dodanie produktu jako ulubionego produktu ( taki produkt jest dodawany do zakładki ulubione – budowa zakładki ulubione ułatwi ci zakupy w przyszłości). Jeśli produkt jest już dodany do ulubionych obok ikony serca wyświetli się minus – tym przyciskiem usuniesz produkt z listy ulubionych.
  • Koszyk – dodajemy produkt do koszyka.
  • Pole uwagi – jeśli masz jakieś uwagi do konkretnego produktu możesz je wprowadzić w tym miejscu.



Składanie zamówień

Po zbudowaniu koszyka zamówień kliknij na ikonę koszyka (w prawym górnym rogu aby dokonać zamówienia) – ikona koszyka będzie zawierała ilość dodanych produktów (nie ilość sztuk).

W koszyku wyświetli się lista dodanych produktów wraz z ilością dodanych sztuk.

Produkty w koszyku możesz skorygować o ilość ale również możesz je oznaczyć jako produktu ulubione. W tym miejscu możesz również wprowadzić adnotację do produktu.

W koszyku również wybieramy adres dostawy lub oznaczamy odbiór osobisty.

Jeśli masz uwagi do całego zamówienia możesz to napisać w polu: dodatkowe informację.

Aby złożyć zamówienie kliknij w button „Złóż zamówienie”.

Warunek – złożenie zamówienia jest możliwe po osiągnieciu minimum logistycznego wysokości 1500 zł netto w przypadku nie osiągniecia minimum logistycznego podczas składania zamówienia zostanie wyświetlony komunikat a zamówienie nie zostanie zrealizowane.  

Indywidualne rabaty są naliczane podczas przetwarzania zamówienia i będą widoczne po otrzymaniu faktury proformy/ faktury VAT.

Jeśli zamawiasz wysyłkę towaru za pomocą firmy kurierskiej koszty tej dostawy zostaną doliczone i przedstawione na otrzymanej fakturze. Koszty dostawy są zależne od gabarytów i ciężaru dostawy.

Podgląd zamówień i zmiana statusu

Złożone zamówienie zostaje zapisane w zakładce „Zamówienia”. W tej zakładce sprawdzisz również status zamówienia. O każdej zmianie statusu zostaniesz powiadomiony mailem.

Statusy:

  • W trakcie potwierdzenia – status złożonego zamówienia
  • W realizacji - faktura proforma – status zamówienia dla którego została wygenerowana faktura proforma - zamówienie oczekuje na opłacenie
  • Gotowe do odbioru – zamówienie skompletowane oczekuję na odbiór
  • Gotowe do odbioru przez kuriera– zamówienie skompletowane oczekuje na odbiór firmy kurierskiej 
  • Zrealizowane – to zamówienie wysłane bądź odebrane
  • Anulowane – to zamówienie które zostało anulowane i nie zostanie zrealizowane

 

Z uwagi na dużą ilość zamówień z różnych źródeł stany magazynowe aktualizowane są raz na dobę w dni robocze.

Ponawianie zamówień lub uzupełnienie koszyka o produkty z poprzedniego zamówienia.

Produkty złożone w poprzednim zamówieniu mogą uzupełnić nowo składane zamówienie.

Aby tego dokonać należy przejść do zakładki zamówienie , wybrać interesujące nas wcześniejsze zamówienie i przejść do szczegółów zamówienia (przejście do szczegółów zamówienia jest możliwe po kliknięciu w numer zamówienia na liście zamówień).

Na dole zamówienia dostępny jest button "Ponów zamówienie" - po kliknięciu otrzymamy dwie opcje:

Dodaj wszystkie art. do koszyka zastępując nimi te, której już tam są (usuniesz artykuły w koszyku),

Uzupełnij produkty w koszyku dodatkowymi artykułami z zamówienia uzupełniając koszyk.

Platforma B2B dostępna jest również na urządzeniach mobilnych w tym również w formie aplikacji PWA.

Pobrać aplikację można w opcjach Twojej przeglądarki. 

Zapraszamy do zakupów